jump to navigation

Pentru cei care chiar au crezut că am încasat 2,2 miliarde lei de la Primăria Câmpina Februarie 25, 2015

Posted by vochina in Personale.
trackback

Nu există un război între site-ul meu (al nostru, că suntem doi acolo) campinaph.ro şi primarul Horia Tiseanu. Există doar nişte articole documentate, destul de dure, care l-au deranjat pe primar. Lucrurile scrise acolo sunt adevărate şi cunoscute bine de foarte multă lume. Se ştiau, doar că nu se vorbea despre ele decât pe la colţuri. Noi le-am publicat şi din acel moment suntem consideraţi duşmanii primarului. Horia Tiseanu a dat şi un interviu pe această temă, vorbeşte despre noi de câte ori are ocazia, ne acordă o atenţie maximă, cum nu credem că a mai acordat vreodată cuiva din presă. Şi spune că ne răzbunăm astfel pe el, pentru că nu mai facem noi „InfoCâmpina”, ziarul Primăriei. Că datorită lui am încasat o grămadă de bani de la Primărie, peste 2 miliarde lei vechi în patru ani. Până acum am evitat să-i răspund. Subiectul nu era acel ziar, ci Calea Dacia sau pierderea fondurilor europene pentru Liceul Energetic, lucruri cu adevărat grave. Dar Horia Tiseanu s-a agăţat de ideea cu răzbunarea şi o repetă obsesiv celor dispuşi să-l asculte. Încă mai e primar şi încă îl mai ascultă lumea. Unii chiar cu gura căscată şi cu peria în mână. Alţii îl cred pentru că a fost cândva un om credibil. Iar alţii pentru că ziariştii sunt „nişte nenorociţi şi nişte jigodii”. Pe Tiseanu îl cunoaşte multă lume. Pe mine mă cunosc puţini. El e primar, alesul poporului, eu doar un jurnalist de provincie, nesemnificativ, cu un site de ştiri locale. Dar dacă cineva doreşte să afle şi punctul meu de vedere, îl scriu aici, pe blogul personal, pe care intenţionez să-l reactivez şi să-l aduc la traficul de odinioară.

Am editat ziarul Primăriei Câmpina 3 ani şi 9 luni. De la culegerea informaţiilor, până la trimiterea în tipografie. Atenţie, „InfoCâmpina” nu a fost făcut pentru „soţii Neculai”, să câştige şi ei nişte bani. A fost decizia primarului de a avea o publicaţie locală în care să fie prezentată activitatea Primăriei şi Consiliului Local Câmpina. Sunt foarte multe localităţi, în Prahova şi în ţară, care au propriile publicaţii. „InfoCâmpina” a fost făcut pentru imaginea administraţiei publice, pentru imaginea primarului. Aşadar, noi am prestat un serviciu Primăriei Câmpina, pentru care am încasat nişte bani. Acest serviciu nu ne-a fost încredinţat direct niciodată. În fiecare an a avut loc o selecţie de oferte, pe bază de anunţ public, la care se putea prezenta oricine. În fiecare an au existat mai multe oferte. Am câştigat noi şi inclusiv primarul Horia Tiseanu poate confirma legalitatea selecţiei de oferte şi a contractelor încheiate. Şi nu cred că ne poate reproşa ceva în legătură cu munca noastră, deşi, credeţi-ne, uneori poate fi foarte greu să lucrezi cu Primăria Câmpina, chiar dacă faci ziarul acestei instituţii.

Bun. A venit 2015. Început de an, o nouă selecţie de oferte pentru editare şi distribuţie „InfoCâmpina”. Cu două oferte – oferta noastră de 2.750 lei (preţ final, pe lună) şi oferta unor colegi din Ploieşti – 2.500 lei, fără TVA, pe lună (3.100 lei cu tot cu TVA). Au fost analizate ofertele şi domnul primar a decis să ne cheme pe toţi la negocieri. Dar înainte de asta ne-a trasmis că este dispus să continue colaborarea cu noi cu anumite condiţii extra-contractuale, adică fără nici o legătură cu ziarul Primăriei. Despre asta nu vorbeşte niciodată, pentru că ştie bine că nu-i fac cinste condiţiile puse. Noi le-am considerat inacceptabile şi ne-am retras oferta pentru „InfoCâmpina”. Am trimis o adresă Primăriei prin care anunţăm retragerea ofertei, am înregistrat-o la Registratura instituţiei, totul oficial, normal, corect. Primarul spune că ştiam că nu vom câştiga şi de aceea ne-am retras oferta. Ce să zică altceva, acum, pe bune? Nu acesta este motivul, noi chiar am avut o oferta mai bună decât colegii din Ploieşti. Părerea mea este că dl. Tiseanu dorea să continuăm colaborarea şi cred că a fost surprins de retragerea ofertei noastre. E doar o părere personală.

Sincer, l-am respectat foarte mult pe Horia Tiseanu, ani de zile. Am colaborat bine în primii doi ani şi jumătate în care am făcut „InfoCâmpina”, în 2011, 2012 şi câteva luni din 2013. Apoi, lucrurile s-au mai schimbat. Dl. primar s-a schimbat. O spun direct pentru că nu e un secret. Toată Primăria Câmpina ştie asta. Tot partidul pe care îl conduce ştie asta. Şi o ştiu şi mulţi alţii. Nu mă aştept ca dl. Tiseanu să recunoască. Nu mă aştept la nimic, ci doar, eventual, să ne învinovăţească de tot felul de lucruri, aşa cum a mai făcut-o. Şi să se lege mai departe de relaţiile noastre personale şi profesionale cu diverse persoane, instituţii sau firme, de parcă ar avea dreptul să decidă el în numele nostru. Adevărul este că primarul s-a schimbat mult şi nu în bine. Şi nu mă bucur de asta, din contra, îmi pare rău pentru el şi pentru cei din jurul lui. Ştiu prin ce am trecut noi…
Deci aşa s-a încheiat colaborarea pentru „InfoCâmpina”. Nici o problemă, viaţa merge mai departe. Am făcut 3 ani şi 9 luni ziarul Primăriei Câmpina, dar am trăit şi înainte de asta, trăim şi în continuare. Nu am murit de foame, ne-am plătit întotdeauna facturile şi ratele, am fost în vacanţă. Pe banii noştri curaţi. Totul la vedere, nimic la negru. Domnul primar poate spune acelaşi lucru în ceea ce-l priveşte, apropo de… totul la vedere, nimic la negru? Acei colegi de partid ai primarului, care acum ne fac „jigodii”, pot spune acelaşi lucru? Dacă da, e foarte bine!

Despre miliardele câştigate din contractul cu Primăria… Aici mi s-a părut foarte urât ceea ce a făcut dl. primar. Nu ştiu cum a calculat că în 3 ani şi 9 luni noi am încasat 2,2 miliarde lei vechi pentru ziarul Primăriei. Ziar pe care l-am făcut şi distribuit. 13.400 exemplare pe lună, împărţite din casă în casă şi ştiţi bine asta. Bănuiesc că dl. primar a introdus în sumă şi tipărirea din primii doi ani.
Acum o să vă spun eu cât am câştigat în această perioadă, lucru pe care îl pot demonstra cu acte. Şi vă asigur că pentru fiecare bănuţ câştigat am plătit impozitele aferente. În 3 ani şi 9 luni am încasat pentru editarea şi distribuţia „InfoCâmpina” 147.000 lei. Da, luată aşa poate părea şi asta o sumă mare, dar dacă o împărţiţi la numărul de luni, nu mai e chiar aşa. Cine judecă obiectiv, înţelege. Cam asta e povestea cu ziarul Primăriei Câmpina. Cât despre http://www.campinaph.ro, aici e pâinea noastră cea de zi cu zi. Într-o perioadă în care presa moare pe capete, am încercat să păstrăm acest site cât mai obiectiv şi departe de cei care au vrut, de-a lungul timpului, să-l controleze. Recunosc, i-am păstrat o anumită imagine  primarului Horia Tiseanu, pentru că aşa mi s-a părut normal. Susţine că ştergem de pe site comentariile care îi sunt favorabile. Nu, domnule primar, nu le ştergem decât pe cele în care se face referire la viaţa dvs. personală. Şi le vom şterge în continuare pe acestea. Acum, Horia Tiseanu spune că ne răzbunăm şi că în spatele nostru este X sau Y, cineva care ne dă bani să-l atacăm pe el. Nu, domnule primar, nu e răzbunare, e o uşurare sufletească deplină. Nu mă aştept să înţelegeţi şi ştiu că nici nu vă pot convinge că nu e nimeni în spatele nostru. V-a intrat în cap ideea şi nu veţi renunţa la ea. Dar să ştiţi că nici dvs. nu m-aţi putea convinge că atacurile repetate din ultima vreme asupra site-ului nostru şi spargerea adresei de email nu au legătură cu… Calea Dacia, de exemplu.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

